14 februari de module: Koordenmagie, Maak je eigen heksenladder of heksenfles.

20-01-2015 10:34

Alles bestaat uit energie, magie is het programmeren van de energie die al om ons heen is.
Leer hoe en waarom koordenmagie vroeger werd gebruikt.
Leer hoe je het nu nog steeds in je leven en in je magie kunt gebruiken
Maak je eigen heksenladder of heksenfles en leer deze te programmeren met jouw intentie in een ritueel.
Heksen Ladder
-
De traditionele heksenladder maakt deel uit van de koorden magie die door heksen wordt gebruikt.
De heksenladder is een koord waarin zeven of negen knopen worden gelegd.

De knopen van de heksenladder zijn een manier om energie op te slaan.
Je kunt de heksen ladder programmeren met een bepaalde energie van bijvoorbeeld een wens of een eigenschap die je wilt versterken. Elke keer als je het koord met de knopen aanraakt helpt je dat om je aan je doel te herinneren en om je doel te bereiken. Traditioneel werdt een heksenladder gemaakt net na een ritueel maar nog voordat de cirkel werd opgeheven. Op deze manier kon de energie van een ritueel worden opgeslagen, dit was handig voor verschillende doeleinden.

De heksenfles
De heksenfles is een zeer oud gebruik en gaat zo ver we weten terug, tot in de 13e eeuw. Het doel van een heksenfles is om negatieve energie te vangen die bewust of onbewust naar je toe gestuurd wordt. In vroegere tijden werden deze flessen gevuld met urine, doorns, haar, menstruatie bloed, stukken glas, spijkers en zelfs met botten. (Maar dit doen wij niet.)
 Deze vorm van flessen magie werd vooral beoefend op het platteland van Engeland, maar ook in Nederland en in de rest van Europa zijn er resten van deze flessen gevonden. Deze flessen werden meestal begraven onder de open haard of vloer en ingemetseld in de muren van een woning of net binnen de grens van het erf van de eigenaar om deze te beschermen. De kleinere traditionele heksenflessen waren meestal gemaakt van glas. Deze liet je maken door een heks. Zij vulde de fles met scherpe objecten, kruiden, rood draad (waar de energie dan in verstrikt raakte) en haar, nagels, urine, of een stukje van de kleding van de persoon waarvan gedacht werd dat hij of zij een vloek had gestuurd, of van degene die beschermd wilde worden en zij laadde de fles op met beschermende energie. De fles absorbeerde dan de energie die gestuurd werd en deze werd ingesloten in de fles zodat het werd gespiest en versplinterd door de scherpe objecten in de fles.
Je kunt ook een aantrekkende heksenfles maken, deze fungeert dan als talisman en wordt gevuld met symbolen van dingen die je wil aantrekken of met kruiden die bekent staan om hun voorspoed aantrekkende eigenschap.

Ben je geïnteresseerd in één of meerdere modules dan kun je, je hiervoor opgeven via Spiritueel centrum stichting Aegerion.  of
mediumdebby@live.nl

—————